Jumat, 10 Juni 2011

Jangan Merokok

Asap Rokok Mengancam Kanak-Kanak

Perokok pasif adalah orang yang dipaksa menyedut asap rokok basi yang datang dari perokok. Kepekatan bahan kimia beracun yang terkandung dalam asap rokok basi adalah lebih jika dibandingkan dengan kepekatan asap disedut oleh perokok secara aktif. Anak-anak yang didedahkan pada asap rokok basi ini mengalami risiko lebih tinggi untuk mengalami pelbagai masalah kesihatan. Mereka cenderung untuk mengalami masalah seperti batuk, asma serta jangkitan paru-paru dan telinga.

Berikan Anak-Anak Anda Kehidupan Yang Sihat

Mereka mungkin terpaksa mengidap penyakit yang berpanjangan disebabkan terdedah kepada asap rokok basi. Mereka akan membesar dengan mempercayai merokok adalah satu tabiat normal. Daya fikiran mereka mungkin menjadi lembap dan akhirnya akan hidup sengsara. Jangan lakukan ini pada mereka.

Berhenti merokok - Kalau bukan untuk diri anda. Lakukan untuk anak-anak anda.

Asap Rokok Basi Memudaratkan Kanak-Kanak

* Anak-anak anda begitu bernilai, mereka membawa kegembiraan dan kebahagiaan kepada anda.
* Mengenangkan mereka akan membawa senyuman ke bibir anda.
* Jagalah mereka, sayangi mereka.
* Berikan anak-anak anda permulaan yang baik dalam kehidupan.
* Pastikan kesihatan mereka terjamin dan masa depan mereka cerah.
* Berhentilah meracuni mereka dengan asap rokok.

Rokok Mengakibatkan Mati Pucuk

* Rokok mengandungi berbagai-bagai bahan bahaya termasuk nikotin.
* Kebiasaan merokok menyebabkan penggantungan dan ketagihan nikotin.
* Nikotin menyebabkan saluran darah ke zakar menjadi sempit dan tersumbat. Dengan itu nikotin mengakibatkan mati pucuk.
* Kualiti sperma anda akan terganggu.
* Kemampuan menghasilkan ereksi akan berkurangan dan nafsu seks akan menjadi lemah.

Hubungan Seks Anda Akan Terganggu

* Hubungan seks adalah penting dalam kehidupan kita.
* Ia membantu anda menikmati perkahwinan yang indah.
* Selamatkan diri anda dari mati pucuk
* Jangan biarkan diri anda menjadi mangsa nikotin.
* Bertindak bijak, jangan merokok.

Fikirkanlah Tentang Pasangan Anda

Perkahwinan adalah titik permulaan bagi hubungan indah yang suci murni. Mati pucuk akan menyumbang kepada ketidakpuasan dan mengakibatkan keretakan rumah tangga.

Jangan pentingkan diri anda, berhenti merokok. Fikirkan tentang orang lain, fikirkan tentang pasangan anda.

Merokok Mengakibatkan Strok

* Bahan kimia yang dibebaskan oleh asap rokok akan menjejaskan organ-organ dalam badan. Merokok menambahkan risiko penyakit berbahaya dan menyebabkan 10–12% dari kematian di Malaysia. Strok (Angin Ahmar) amat berkait rapat dengan tabiat merokok.
* Kesan nikotin yang disebabkan oleh merokok merosakkan saluran darah.
* Dinding salur darah akan menjadi tebal dan sempit, dan dengan itu aliran darah akan menjadi sukar.
* Strok disebabkan oleh salur darah tersumbat di dalam otak.
* Sebahagian badan anda mungkin akan lumpuh dan anda mungkin maut.

Kurangkan Risiko Anda Mendapat Strok

* Merokok menambahkan risiko strok (Angin Ahmar).
* Kurangkan risiko anda dengan berhenti merokok.
* Jangan biarkan diri anda dan keluarga anda hidup menderita.
* Bantulah diri anda.
* Amalkan cara hidup sihat.
* Jangan merokok.

Berhenti Merokok

* Jangan merokok. Masa depan yang hebat menanti anda dan keluarga anda.
* Lakukan aktiviti sihat seperti bersukan dan berhobi.
* Hidup akan lebih bermakna jika tidak terjerat dengan ketagihan yang membazirkan.
* Luahkannya dengan cara positif.
* Bergiat aktif. Bebaskan diri anda dari belenggu ketagihan.

Rokok Mengakibatkan Serangan Sakit Jantung

Merokok sememangnya satu tabiat buruk. Malangnya 50% dari golongan lelaki di Malaysia merokok. Merokok merupakan faktor risiko utama bagi penyakit bahaya dan menyebabkan 10–12% kematian di Malaysia. Serangan sakit jantung adalah berkait rapat dengan merokok.

Sayangkan Jantung Anda

* Merokok menambahkan risiko serangan sakit jantung.
* Kurangkan risiko anda dengan berhenti merokok.
* Jangan biarkan asap rokok membunuh anda.
* Jauhilah diri dari asap rokok basi.
* Belajarlah menyayangi jantung anda.
* Jangan merokok.

Fakta Membimbangkan Akibat Merokok

* 50% dari golongan lelaki di Malaysia adalah perokok.
* Di Kuala Lumpur, nisbah antara perokok lelaki dan wanita di bawah umur 30 tahun adalah 5:1.
* Kadar merokok dari golongan remaja dan wanita semakin meningkat. 25% dari pelajar sekolah berumur 15 tahun ke atas pernah mencuba merokok dan 70% dari kumpulan ini akan menjadi perokok apabila meninggalkan bangku sekolah.
* 60-75% dari asap rokok akan disedut oleh orang yang tidak merokok.
* Hanya 50% perokok akan dapat menjangkau umur 70 tahun.
* Rakyat Malaysia membelanjakan RM1.5 bilion setiap tahun untuk membeli rokok.

Rokok Mengakibatkan Kanser Paru-Paru

Asap rokok mengeluarkan hampir 4,000 bahan kimia beracun dan 53 dari bahan kimia ini boleh mengakibatkan kanser. Merokok menambahkan risiko penyakit merbahaya seperti kanser paru-paru. Ia merupakan kanser paling kerap dialami golongan lelaki dan amat berkait rapat dengan tabiat merokok. Jika anda mengalaminya, peluang untuk sembuh amat kecil sekali.

Selamatkan Diri Anda Dari Kanser Paru-Paru

* Setiap sedutan membawa padah.
* Kenapa harus meracuni diri?
* Jangan biarkan asap rokok merosakkan paru-paru anda.
* Selamatkan diri dari kanser paru-paru.
* Bertindak bijak, jangan merokok.

Keluarga Anda dan Orang Tersayang

Keluarga dan rakan-rakan anda pasti akan merasa amat sedih sekiranya mereka tahu bahawa anda sedang menderita akibat kanser paru-paru. Emosi insan-insan kesayangan anda akan terganggu apabila hidup anda menjadi hancur lebur di hadapan mata mereka. Kehidupan anda akan hanya berkisar pada keperluan perubatan yang membebankan.

Berhenti merokok - Kalau bukan untuk diri anda, lakukanlah untuk anak-anak anda.

Bahan Toksik Dalam Asap Rokok

Terdapat beribu-ribu jenis bahan kimia beracun di dalam asap rokok. Di bawah hanya beberapa bahan-bahan dan di mana ia kerap dijumpai.

3 komentar:

  1. Kami adalah perusahaan yang terdaftar, meminjamkan uang kepada orang-orang yang membutuhkan bantuan keuangan mendesak, dan mereka yang telah ditolak kredit dari sana bank karena skor rendah kredit, pinjaman bisnis, pinjaman Pendidikan, mobil pinjaman, kredit rumah, kredit perusahaan (dll), atau untuk membayar utang buruk atau tagihan, atau yang telah scammed oleh pemberi pinjaman sebelum uang palsu? Selamat, Anda berada di tempat yang tepat, dapat diandalkan Pinjaman Perusahaan Ibu Kelly untuk memberikan pinjaman dengan tingkat bunga yang sangat rendah dari 2% telah datang untuk mengakhiri semua masalah keuangan Anda sekali dan untuk semua, untuk informasi lebih lanjut dan pertanyaan hubungi kami melalui email perusahaan kami: (kellywoodloanfirm@gmail.com)
    Terima kasih
    Terima kasih dan Tuhan memberkati
    Ibu kelly

    BalasHapus
    Balasan
    1. ☑️DO YOU WANT TO RECOVER YOUR LOST FUNDS ON BINARY OPTIONS, BITCOIN INVESTMENTS AND OTHER SCAM INVESTMENTS ??? TAKE YOUR TIME TO READ🔘

      ☑️ The COMPOSITE CYBER SECURITY SPECIALISTS have received numerous complaints of fraud associated with websites that offers an opportunity to buy or trade binary options and bitcoin investments through Internet-based trading platforms.  Most Of The complaints falls into these Two categories:
      1. 🔘Refusal to credit customers accounts or reimburse funds to customers:
      These complaints typically involve customers who have deposited money into their binary options trading account and who are then encouraged by “brokers” over the telephone to deposit additional funds into the customer account.  When customers later attempt to withdraw their original deposit or the return they have been promised, the trading platforms allegedly cancel customers’ withdrawal requests, refuse to credit their accounts, or ignore their telephone calls and emails.

      2. 🔘Manipulation of software to generate losing trades:
      These complaints allege that the Internet-based binary options trading platforms manipulate the trading software to distort binary options prices and payouts in order to ensure that the trade results in a Loss.  For example, when a customer’s trade is “winning,” the countdown to expiration is extended arbitrarily until the trade becomes a loss.

      ☑️ Most people have lost their hard earned money through binary options and bitcoin investments, yet they would go and meet fake recovery Experts unknowingly to help them recover their money and they would end up losing more money in the process. This Is Basically why we (COMPOSITE CYBER SECURITY SPECIALISTS) have come to y’all victim’s rescue. The clue is most of these Binary option brokers have weak Database security, and their vulnerabilities can be exploited easily with the Help of our Special HackTools, Root HackTools And Technical Hacking Strategies because they wouldn’t wanna spend money in the sponsorship of Bug bounty Programs which would have helped protect their Database from Unauthorized access to their Database, So all our specialists do is to hack into the Broker’s Database via SQL Hook injections & DNS Spoofing, Decrypt your Transaction Details, Trace the Routes of your Deposited Funds, Then some Technical Hacking Algorithms & Execution Which we cant explain here would follow then you have your money recovered. 💰 ✔️

      ☑️All our Specialists are well experienced in their various niches with Great Skills, Technical Hacking Strategies And Positive Online Reputations And Recommendations🔘
      They hail from a proven track record and have cracked even the toughest of barriers to intrude and capture all relevant data needed by our Clients.
      We have Digital Forensic Specialists, Certified Ethical Hackers, Software Engineers, Cyber Security Experts, Private investigators and more. Our Goal is to make your digital life secure, safe and hassle free by Linking you Up With these great Professionals such as JACK CABLE, ARNE SWINNEN, SEAN MELIA, DAWID CZAGAN, BEN SADEGHIPOUR And More. These Professionals are Well Reserved Professionals who are always ready to Handle your job with great energy and swift response so that your problems can be solved very quickly.
      All You Need to Do is to send us a mail and we’ll Assign any of these specialists to Handle your Job immediately.

      ☑️ Below Is A Full List Of Our Services:
      * FUNDS RECOVERY ON BINARY OPTIONS AND BITCOIN INVESTMENTS
      * WEBSITE HACKING
      * CREDIT CARD MISHAPS
      * PHONE HACKING (giving you Unnoticeable access to everything Happening on the Target’s Phone)
      * CLEARING OF CRIMINAL RECORDS
      * SOCIAL MEDIA ACCOUNTS HACKING


      ☑️ CONTACT:
      ••• Email:
      composite.cybersecurity@protonmail.com

      🔘2020 © composite cybersecurity specialists
      🔘Want faster service? Contact us!
      🔘All Rights Reserved ®️




















































































































































































































      Hapus
  2. "Selamat siang Bos 😃
    Mohon maaf mengganggu bos ,

    apa kabar nih bos kami dari Agen365
    buruan gabung bersama kami,aman dan terpercaya
    ayuk... daftar, main dan menangkan
    Silahkan di add contact kami ya bos :)

    Line : agen365
    WA : +85587781483
    Wechat : agen365


    terimakasih bos ditunggu loh bos kedatangannya di web kami kembali bos :)"

    BalasHapus